Протидія булінгу

ТЕЛЕФОНИ ДОВІРИ

41661510_535226633565685_995483529842262016_n

 

План заходів з профілактики булінгу та конфліктних ситуацій

на 2020-2021 навчальний рік

соціального педагога гімназії «Консул» №86

№ з/п

Назва заходу

Термін проведення

1

Створення інформаційного осередку (стенди, плакати) «#CтопБулінг» з метою широкої інформаційно-роз’яснювальної роботи серед усіх учасників освітнього процесу стосовно виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

вересень

2

Проведення годин спілкування на тему: «Кібербулінг! Який він?»

вересень

3

Перегляд та обговорення тематичних мультфільмів щодо попередження булінгу та кібербулінгу:

Мультфільм «Мій простір»

Мультфільм «Мобільні – це класно»

Мультфільм «Технології та родина»

вересень

4

Навчальні ігри «Alias», «Крокодил»

жовтень

5

Тренінг «СТОП булінг».

Мета —  ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки, профілактику насилля в шкільному середовищі.

жовтень

6

Флешмоб «Наші долоньки проти насильства»

жовтень

7

Проведення лекцій на тему «Що таке булінг» з використанням відео-матеріалів.

листопад

8

Аномімне анкетування учнів про випадки булінгу в гімназії.

листопад

9

Лекція «Толерантність – дорога до миру». Перегляд відеоряду

листопад

10

Просвітницька робота для батьків на теми «Булінг у школі: чому діти цькують дітей і що за цим стоїть»

грудень

11

Проведення методики «Визначення рівня згуртованості класного колективу»

грудень

12

Імітаційна гра «Що робити, коли тебе ображають?»

січень

13

Дискусії з питань толерантного ставлення до оточуючих з елементами гри.

січень

14

Вправа «Унікальні листочки»

січень

15

Мозковий штурм «До кого звертатися у разі булінгу».

березень

16

Анкетування життєві цінності старшокласників

березень

17

Інтерактивний урок «дерево рішень»

березень

18

Година спілкування «Обережно Інтернет. Особливості кібербулінгу»

квітень

19

Бесіда «Чи можна прожити без конфліктів?»

квітень

20

Вправа «Міфи і факти про булінг». Обговорення в класному колективі.

квітень

21

Діагностика сімейних відносин. Анкетування учнів та їх батьків «Ні-конфлікт»

травень

22

Конкурс малюнків на асфальті «Ми – проти булінгу»

травень

23

Консультативна допомога батькам

Протягом року

24

Соціально-педагогічний супровід дітей схильних до конфліктної поведінки

Протягом року

25

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу

Протягом року

26

Спостереженняза учасниками освітнього процесу під час навчання та в позаурочний час

Протягом року

27

Бесіди із шкільним поліцейським щодо протидії насильства та булінгу.

Протягом року

План заходів

щодо запобігання та протидії булінгу в

гімназії «Консул» №86

на 2020-2021 н.р.

№ з/п

Назва заходу

Термін виконання

Виконавці

Вид діяльності, учасники

1

Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу(цькування): педагогічний персонал, допоміжний персонал, технічний персонал.

вересень

Адміністрація

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

2

Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочного стенду

вересень

Класні керівники

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

3

Організація механізмів звернення на моніторинг повідомлень про випадки булінгу

вересень

Психолог, соціальний педагог, класні керіники

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

4

Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

вересень

Психолог, соціальний педагог

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

5

Оновити інформацію на офіційному веб-сайті, дошці оголошень:

-          Телефон довіри;

-          Правила поведінки здобувачів освіти;

-          План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу;

-          Процедури подання учасниками освітнього процессу заяв про випадки булінгу в закладі освіти;

вересень

Відповідальний за роботу сайту гімназії

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

6

Виховні години: «Протидія булінгу в дитячому середовищі», «Стоп булінг!»

вересень

Класні керівники

Робота з учнями

7

Міні-тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті»

вересень

Психолог, соціальний педагог

Робота з учнями, батьками

8

Підготовка пам’ятки для батьків та вчителів про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу(цькування) дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

вересень

Заступник директора з ВР

Робота з батьками

9

Проведення виставки дитячих творчих робіт «Стоп насильству!»

вересень

2-4 кл

Робота з учнями

10

Урок тренінг «We are different – its our wealth»

вересень

9-11 кл

Робота з учнями

11

Круглий стіл «Право на приватне життя»

вересень

Соціальний педагог

Робота з учнями

12

Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу та заходів реагування

жовтень

Заступник директора з ВР, психолог

Інформаційно-просвітницькі заходи з вчителями, батьками та іншими працівниками закладу освіти

13

Підготовка методичних рекомендацій для педагогів:

  • З вивчення учнівського колективу;
  • З розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей

жовтень

Практичний пихолог

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

14

Підготовка тематичних буклетів за участю старшокласників

жовтень

Класні керівники

7-9 кл

Інформаційно-просвітницькі заходи

15

Організація інтерактивної бесіди для здобувачів освіти «Ми за щасливе майбутнє без насильства»

жовтень

Соціальний педагог

Робота з учнями

16

Проведення годин спілкування на тему: «Кібербулінг! Який він?»

жовтень

Класні керівники, соціальний педагог

Робота з учнями

17

Перегляд фільму «Диво». Обговорення.

жовтень

Класні керівники, соціальний педагог

Робота з учнями

18

Година спілкування “Толерантність людини – найважливіша умова миру і злагоди ”

жовтень

Класні керівники 1-4кл

Робота з учнями

19

Мистецький проект «Графіті толерантності»

учнів 5-11 класів

листопад

Педагог-організатор

Робота з учнями

20

Фотовиставка учнівських робіт «Стоп булінг!»

листопад

Педагог-організатор, соціальний педагог

Робота з учнями

21

Імітаційна гра для молодших школярів. Казка «Гидке каченя»

листопад

Класні керівники

2-3кл

Робота з учнями

22

Надання рекомендацій та порад батькам, щоб зменшити ризик булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

листопад

Психолог, соціальний педагог

Робота з батьками

23

Перегляд та обговорення тематичних мультфільмів щодо попередження булінгу та кібербулінгу:

-          Мультфільм «Про пташок»

-          Мультфільм «Вірте у любов, вірте у Різдво»

 

грудень

Класні керівники

Робота з учнями

24

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі »

грудень

Заступник директора з ВР, соціальний педагог

25

Провести просвітницьку роботу для батьків на теми «Stop – боулінг. Три проблеми батьків, які впливають на дитячу агресію. Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

грудень

Психолог

Інформаційно-просвітницькі заходи з вчителями, батьками та іншими працівниками закладу освіти

26

Бесіди із шкільним поліцейським

грудень

Шкільний поліцейський

Інформаційно-просвітницькі заходи з вчителями, батьками та іншими працівниками закладу освіти

27

Перегляд та обговорення тематичних відеосюжетів  щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу. «Безпечна школа»

«Жив собі чорний кіт»

січень

Класні керівники, соціальний педагог

Робота з учнями

28

Діагностика відносин у сім’ї. Анкетування учнів та їх батьків

січень

Психолог, соціальний педагог

Робота з учнями та їх батьками

29

Година правової грамотності “Великі права маленької дитини”

лютий

Класні керівники

1-4кл

Робота з учнями

30

Моделювання ситуацій булінгу в шкільному середовищі. (5-11 кл.)

лютий

Соціальний педагог

Робота з учнями

31

Бесіди «Мобінг у школі»

лютий

Класні керівники 5-11

Робота з учнями

32

Просвітницький тренінг «Насильство. Булінг.»

березень

Заступник директора з НВР, практичний психолог

Інформаційно-просвітницькі заходи з вчителями, батьками та іншими працівниками закладу освіти

33

Технології «Мозковий штурм», «Акваріум», «Займи позицію».

березень

Соціальний педагог

Робота з учнями

34

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

березень

Соціальний педагог

Робота з учнями

35

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу»

березень

Заступник директора з ВР, психолог

Інформаційно-просвітницькі заходи з вчителями, батьками та іншими працівниками закладу освіти

36

Бесіда –тренінг «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг»

квітень

Класні керівники

5-9 кл

Робота з учнями

37

Інформація для батьків: «Вчимося спілкуватися з дитиною»

квітень

Психолог

Робота з батьками та педагогами

38

Міні-заняття «Давайте жити дружно»

квітень

Соціальний педагог

Робота з учнями

39

Перегляд та обговорення тематичних відеосюжетів  щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу.

«Курка, яка несла всяку всячину»

«Гидке каченя»

квітень

Класні керівники, соціальний педагог

Робота з учнями

40

Лекція з елементами тренінгу «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»

травень

Соціальний педагог, класні керівники

Робота з батьками

41

Імітаційна гра для молодших школярів «Якщо тебе ображають»

травень

Класні керівники 1-4кл, соціальний педагог

Робота з учнями

42

Дискусія «Булінг – міф чи реальність»

травень

Соціальний педагог

Робота з учнями

43

Розповсюдження інформації щодо профілактики булінгу: пам’ятки, листівки –  інформаційні повідомлення на стенді практичного психолога, Viber – групах, Веб – сайті гімназії

травень

Заступник директора з ВР, класні керівники, соціальний педагог

Інформаційно-просвітницькі заходи з вчителями, батьками та іншими працівниками закладу освіти

44

Бесіди із шкільним поліцейським «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу»

Протягом року

Шкільний поліцейський

Робота з учнями

45

Спостереження за учасниками освітнього процесу під час навчання та в позаурочний час

Протягом року

Класні керівники, соціальний педагог

Робота з учнями

46

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

Протягом року

Практичний психолог, соціальний педагог

Робота з батьками

47

Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми

Протягом року

Практичний психолог, соціальний педагог

Робота з батьками


Алгоритм подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки насильства, булінгу (цькування)

в гімназії «Консул» №86

1. Учасники освітнього процесу у разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на насильство, булінг, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною/працівником закладу освіти або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини/працівника закладу освіти, можуть подати письмову заяву уповноваженій особі закладу освіти ( – заступник директора з виховної роботи). Заява подається у письмовому вигляді на ім’я керівника освітнього закладу відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Право подати заяву мають здобувачі освіти, їх батьки, педагоги, інші учасники освітнього процесу. Заява заповнюється державною мовою, розбірливим почерком. Виправлення не допускаються. У заяві необхідно вказати: прізвище, ім’я, по батькові заявника, адресу фактичного проживання, контактний телефон; статус (постраждалий чи свідок булінгу); навести розгорнутий виклад фактів; інформацію  щодо джерела отримання інформації; тривалість; дата подання заяви та особистий підпис.

          2. Наказом по закладу освіти створюється Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, практичного психолога  школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.

          3. Уповноважена особа закладу освіти у 3-денний період з моменту отримання заяви скликає засідання Комісії з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування).

         4. Уповноважена особа у разі виникнення підозри, або отримання заяви щодо насильства, булінгу, жорстокого поводження з дитиною/працівником закладу освіти або якщо є реальна загроза його вчинення (вдома, з боку однолітків, з боку інших) проводить зустріч із особою, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надати емоційну підтримку; проявити інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, постраждала особа має відчути, що її дійсно чують і розуміють. У процесі розмови, якщо особа підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженій особі необхідно з’ясувати терміни подій, які відбулися, та отримати їх опис.

         5. Комісія з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) у 7-денний період з моменту отримання заяви проводить розслідування, з’ясовує всі обставини та за результатами розслідування приймає відповідне рішення та рекомендації. За підсумками роботи комісії складається протокол.

         6. Для прийняття рішення та вжиття відповідних заходів реагування результати проведеного розслідування узагальнюються наказом по закладі освіти.

         7. Якщо випадок цькування був одноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу. Результат  розслідування та рішення комісії доводиться керівником закладу до відома постраждалого. У випадку, якщо постраждалий не згодний з рішенням комісії, керівник закладу повідомляє про право звернутися із заявою до органів Національної поліції  України.

           8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

           9. Уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії, згідно з протоколом засідання комісії відповідає за виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування).

         10. Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

          11. Не залежно від рішення комісії, керівник закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від нього.

Изображение